Conferência

Active Learning Prototypes for Teaching Game AI

2023 IEEE Conference on Games (CoG)

Fachada, Nuno; Barreiros, Filipa F.; Fonseca, Micaela2023IEEE

Informações chave

Autores:

Fachada, Nuno (Nuno Fachada); Barreiros, Filipa F.; Lopes, Phil; Fonseca, Micaela

Publicado em

04/12/2023

Resumo

Artificial intelligence (AI) in computer games can enhance the player experience by providing more realistic and dynamic interactions with non-player characters and/or the game environment and is, therefore, an essential skill for game development students to acquire. In this paper, we discuss ten active learning prototypes for undergraduate game development students focusing on AI for Games. The prototypes were implemented in the Unity game engine, and each prototype considers a particular technique or set of algorithms. Depending on the prototype, students are required to interact with it on two levels: 1) by running it within the Unity editor, manipulating the respective technique's parameters, and experimenting and/or playing with the implemented demo or game; or, 2) in addition to the previous level, by actively changing and expanding the provided code to achieve the desired behavior or result. We performed a survey immediately after contact with the prototypes and found that they were easy for the students to manipulate and/or build upon, and most significantly, that they helped students understand the associated techniques and algorithms.

Detalhes da publicação

Autores da comunidade :

Versão da publicação

VoR - Versão publicada

Editora

IEEE

Ligação para a versão da editora

https://ieeexplore.ieee.org/document/10333229

Título do contentor da publicação

2023 IEEE Conference on Games (CoG)

Local da conferência

Boston, USA

Data de início conferência

21/08/2023

Data de término da conferência

24/08/2023

Domínio Científico (FOS)

computer-and-information-sciences - Ciências da Computação e da Informação

Palavras-chave

  • AI for games
  • AI education
  • active learning
  • computer games
  • game development

Idioma da publicação (código ISO)

eng - Inglês

Acesso à publicação:

Acesso Restrito

Entidade financiadora da bolsa/projeto

Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Número de bolsa/projeto: UIDB/04111/2020 (COPELABS)

Entidade financiadora da bolsa/projeto

Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Número de bolsa/projeto: UIDB/05380/2020 (HEI-Lab)

Entidade financiadora da bolsa/projeto

Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Número de bolsa/projeto: EXPL/COM-OUT/0882/2021 (Project PlayersAll)